menusearch
shushplusonline.ir

ضرورت احداث پیست موتورسواری در دزفول

جستجو
جمعه ۱۳ تیر ۱۴۰۴ | ۱۷:۰۰:۴۹
۱۴۰۱/۱۱/۲۷ پنجشنبه
(1)
(0)
ضرورت احداث پیست موتورسواری در دزفول
ضرورت احداث پیست موتورسواری در دزفول

احداث پیست موتورسواری در دزفول ضروری است

شوش‌پلاس_ رئیس پلیس راهور دزفول با اشاره به علاقه جوانان دزفول به موتورسواری گفت: برای تخلیه انرژی جوانان دزفول باید پیست موتورسواری در این شهرستان احداث شود.

 

به گزارش شوش‌پلاس از موج‌خوزستان؛ سرهنگ محمد تدین نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه موتورسنگین در دزفول وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه موتورسواری یک ورزش جوان پسند و مفرح است و جوانان دزفولی علاقه وافری به این ورزش دارند باید به زیرساخت‌های آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اجباری نباید در این خصوص باشد، ادامه داد: شهرهای زیادی پیست استاندارد در نظر گرفتند تا انرژی جوانان خود را تخلیه کنند و حرکات مخاطره آمیزی در سطح شهر انجام نشود.

رییس پلیس راهور دزفول گفت: نبود پیست موتورسنگین باعث شده موتورهای سنگین در جاهای مختلف مستقر شوند؛ تازمانی که پیست برای آنها آماده نشود مشکل برطرف نخواهد شد.

وی ادامه داد: می‌توان مکانی حوالی شهرک صنعتی در نظر گرفت و از این طریق موتورهای سنگین را حمایت کرد چراکه اگر جلوی آنها را بگیریم در مکان دیگری مستقر می‌شوند.

تدین نژاد بیان کرد: گره‌هایی در این خصوص وجود داشت که در حال برطرف شدن است؛ باید به صورت بسیجی و جهادی با آن برخورد کرد.

وی با اشاره به وجود سه نقطه حادثه خیز در دزفول که طبق برآوردها در طرح نوروز سال گذشته بیشترین مورد تصادف و فوتی را داشتند، افزود: محور زیباشهر حدفاصل پمپ بنزین احمدی تا سه راهی سردشت یکی از نقاط حادثه خیز است.

رییس پلیس راهور دزفول اضافه کرد: تصادف‌های نوروز سال گذشته، سه فوتی و ۱۷ مصدوم بر جا گذاشت که باید در برخی نقاط جداکننده، دوربرگردان و سرعتکاه نصب کرد.

وی ادامه داد: باند مخالف روبروی شهیدآباد و باند مخالف بلوار ملاصدرا نیز باید سرعتکاه نصب شود.

 

جانشین پلیس راه اندیمشک خرم آباد گفت: مهمترین اقدام در جاده‌ها خط کشی است که باید انجام شود و تابلوها به روزرسانی شوند؛ تابلوهای ۱۰ سال پیش که تعدادی از آنها نیز به سرقت رفته‌اند جوابگو نیستند.

وی با بیان اینکه سهم تقصیر در تصادفات محاسبه و

حداقل ماهی ۱۰ مورد سهم تقصیر به راهداری و راه و شهرسازی داده می‌شود، افزود: این نهادها نیازمندی‌ها را اعلام کنند تا درصورت امکان نیازها برطرف و تابلوها به روز شوند.

 

سرعتکاه ها باید استاندارد باشند

حصاری تصادف‌های منجر به فوت در جاده شوشتر را آزاردهنده دانست و گفت: بایدبا ارائه راهکارهای کوتاه مدت، فعال شدن گشت راهداری در این مسیر و خط کشی تصادفات را کنترل کرد.

وی رسیدگی و برخورد با تخلفات را وظیفه خود دانست و افزود: کل حوزه اندیمشک، دزفول و شوش را با ۲ گشت پوشش می‌دهیم اگر یک تصادف در پل زال یا شاوور اتفاق افتاد زمان زیادی برای رسیدگی نیاز است.

در این نشست درخصوص حل مشکل ورودی اداره محیط زیست دزفول نیز بحث و تبادل نظر شد.