menusearch
shushplusonline.ir

ارائه خدمات شهری و میزان رضایتمندی شهروندان شوش

جستجو
جمعه ۱۳ تیر ۱۴۰۴ | ۱۶:۵۳:۰۰
۱۴۰۲/۵/۲۷ جمعه
(4)
(0)
ارائه خدمات شهری و میزان رضایتمندی شهروندان شوش
ارائه خدمات شهری و میزان رضایتمندی شهروندان شوش

مشکلات تلنبارشده در منطقه‌شهدا و بی‌توجهی مسئولین

 

شوش پلاس || شهروندگزارشگر شوش‌پلاس با ثبت و ارسال عکس‌هایی از خیابان ساحلی منتهی به پارکینگ طبقاتی واقع در منطقه شهدا، از مسئولین شهری بویژه شهرداری شوش در خصوص بی توجهی به آسفالت، پاکسازی و بهسازی جوی و جدول ،روشنایی معابر و لایروبی رودخانه شاوور بشدت انتقاد کرد. 

وی با ابراز تاسف بمانند دیگر شهروندان جنوب شهر از عدم ارائه‌ خدمات‌ شهری توسط شهرداری شوش ابراز نارضایتی و از نبود سیستم حساب‌دهی گلایه و شکایت کرد.

🔹شـوش‌پلاس: میزان رضایت‌مندی شهروندان محترم شوش از عملکرد خدمات شهری طی بررسی‌های انجام شده توسط رسانه‌های‌محلی‌شوش از جمله شوش‌پلاس؛ سطح رضایـت‌مندی را #غیر_قابل_قبول و یا با ارفاق #نیاز_به_تلاش_بیشتر بازگو کرده‌ است.

ناگفته نماند این اوضاع‌اسفناک حاکم‌ بر شهرداری‌شوش با واکنش تند و انتقادی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شوش همراه بوده است امـا پس از مدت زمان کوتاهی #تذکرات در حد تشر و بدون پاسخ عملی خاتمـه پیدا کرده است!

 

امروزه به سبب پیشرفت دانش و تکنولوژی، سرعت در ارتباطات و تغییر و تحولاتی که در ارزش‌ها و فرهنگ‌ها، انتظارات و مطالبات سیاسی ملت‌ها ایجاد شده، بر فرآیند تحولات اداری نیز تاثیر گذاشته است. تغییر #سلیقه‌ها، #خواسته‌ها و #توقعات_شهروندان، سبب شده است که تحول، از امری درون‌زا به امری برون‌زا تبدیل شود. در واقع دولت‌ها تلاش‌ می‌کنند که#حداکثر_ رضایت‌مندی را برای آنان فراهم سازند.

 شهرداری یکی از نهادهای #جامعه_مدنی است! و بعنوان سازمان محلی و غیردولتی به منظور اداره امور محلی و ارائه خدمات لازم به هدف مدیریت و توسعه کالبدی، اقتصادی، اجتماعی در محدوده شهر و اطراف آن به وجود آمده است.  از وظایف شهرداری؛ برآورده ساختن نیازهای مشترک شهروندان بوده که هر کدام از افراد به تنهایی قادر به بر آورده ساختن آن­ها نیستند.

این سازمان ( #شهرداری ) زمانی در رسیدن به اهداف خود و حفظ تعادل بین نیازهای حال و آینده موفق خواهد شد که #رضایت_شهروندان را مد نظر داشته باشند. #رضایت_شهروندان موجب خواهد شد که آن­ها در انجام امور و مسئولیت‌ها حضور فعال داشته باشند و #مشارکت_شهروندی بعنوان محور اصلی تصمیم‌گیری مدنظر قرار گیرد، رضایت شهروندان عامل اصلی بهبود مستمر در فرآیندکارهایی است­ که در جهت افزایش کارآیی و بهبود کیفیتی #مدیریت_جامع_شهری صورت می‌گیرد.

احساس رضایت شهروندان از محیط شهری و خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد، عامل مهمی در جهت ایجاد انگیزه در مردم برای "مشارکت در توسعه شهری" و "بهبود کیفیت محل سکونت خویش" است. علاوه بر این؛ رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری موجب ترغیب آنان برای همکاری با نهادهای شهری در جهت انجام بهتر وظایف و ارائه خدمات در سطح شهر می‌شود.

در حالی­که #نارضایتی از عملکرد نهاد‌های عمومی و احساس #تبعیض در ارائه خدمات از سوی شهرداری در مناطق مختلف شهر موجب #یاس، #ناامیدی و عدم مسئولیت‌پذیری شهروندان می‌شود.

ایجاد حس رضایت در شهروندان و مشارکت دادن آنان در اداره شهر نیازمند برنامه‌ریزی منظم و همه‌ جانبه است که مدیریت شهری قادر می­سازد با ارائه تصویری مطلوب از شهرداری و ایجاد تعاملی موثر، شهروندان را در عرصه فعالیت‌های شهری امیدوار سازد؛ ارائه خدمات شهری است ... !